HeartBeat~ Tekan

Friday, October 22, 2010

Relevankah.....

Bajet 2011 dah pun PM kita bentangkan minggu lepas.Macam2 pandangan dan pendapat yg kita dengor dari org ramai.Tak kiralah dari golongan pro,semi pro mahupun amatur.Semuanyer bagi pendapat.Pendapat tu plak ada yg pro dan ada jugak yg kontra...Dari parlimen sampailah ke kedai kopi ramai lagi yg asyik menyembangkan pasal bajet nih.Ada yg kata bajet ni antara bajet yg terbaik la,bajet utk rakyat la dan ada jugak yg berani mengatakan bajet kali ni hanyalah "BAJET PILIHANRAYA"(nak tarik undi latu)......

Mahu ke tidak,nak atau tak nak,suka atau menyampah pihak yg membentangkan bajet kena la terima dgn hati yg terbuka.Jangan cepat terangkat kalau dipuji dan jgn plak cpt menyinga bila dikeji.Mmg mcm tu la asam garam jadi Pak Perdana Menteri dlm negara yg mengamalkan "DEMOKRASI"(demokrasi sgt ke..?)Semua boleh becakap bg pendapat.Nak terima,terima...tak nak sudah...(baik ler terima jer...kalau tak....)

So sbg rakyat yg prihatin dan sygkan Malaysia tercinta nih,tak salah rasanye kalau teman pun nk bagi komen sikit pasal Bajet 2011 kali ni.Dlm bajet ari tu pak Najib bgtau nak buat bangunan 100 tingkat tingginye.Modalnye lbh kurang RM15 billion(PNB nk bagi duit tu dengornyer).Ntah mcm mane la rupanyer RM15 billion tu yeak.Korang penah ke tgk duit sebanyak tu.Brp keturunan makan tak abis tu yop.....

Pak Najib kata projek buat bgnn ni utk rakyat.Supaya ramai rakyat negara kita dapat peluang perniagaan kat situ.Iye ke?Boleh Pecaya ke?Cam tak caya je kan...tu menara bekembar kita yg gagah bediri tu pun lbh separuh kosong lagi.Takde buat apa2.Tak ke membazir namanye tu.Ni plak nk buat 100 tgkt.Tapi kata ekonomi tgh slow,sampai bonus kakitangan awam pun takleh bagi.Kalau bagi nt defisit negara naik plak katanyer...Yang buat bgnn tinggi2 n mahal2 tu tak ke menaikkan defisit(korang tau ke ape menatangnyer defisit tu).....

Teman bukan nak emosi tp RELEVANKAH nk buat menda ni.Baik la guna duit tu bantu org2 miskin ke,anak2 yatim ke,ibu2 tunggal ke,kan lagi byk pekdahnyer....ntah ler apa nak jadi ngan pemimpin2 kat Malaysia nih cam tak RELEVAN je kan....korang rasa macam maner....?...RELEVANKAH....?

No comments: