HeartBeat~ Tekan

Sunday, October 17, 2010

..cukup ke..?

14 Oktober dah berlalu.Maka tarikh itu jugak berakhirnye Sukan Komanwel.Setahu teman sukan Komanwel nih adalah sukan utk negara2 bekas jajahan British termasuklah negara kita Malaysia.Sebelum sukan ni start,Malaysia target 10 pingat emas.Tapi dgn semangat Malaysia Boleh,atlet2 kita berjaya collect 12 pingat emas dan berada di kedudukan ke-7 keseluruhan.Tahniah buat team Malaysia terutama team badminton yg diketuai oleh pemain perseorangan pertama dunia masa kini,Dato'Lee Chong Wei.Team badminton berjaya collect 4 pingat emas dan 1 perak.Kira ok la tu.....tapi CUKUP KE..?
CUKUP KE..? kita cuma gah kat Sukan Komanwel je yg mane levelnye jauh lbh rendah dpd Sukan Asia ngan Sukan Olimpik...
CUKUP KE..?kalau kita nk harapkan pada team badminton je yg collect byk emas..
CUKUP KE..?kalau kita bangga dpt pecahkan rekod kebangsaan kita yg jauh lbh rendah dpd rekod dunia..
CUKUP KE..? kalau kita cuma gah pada prasarana dan infrastruktur yg ada kat negara kita.Tapi lwn team hoki Trinad n Tobago pun skuad hoki wanita kita tekulai layu di tasik madu....
CUKUP KE..?..kalau target je tinggi menggunung,tapi usaha setinggi busut tak sampai...LU FIKIRLAH SENDIRI.....

2 comments:

azzey said...

Leeaneem: cukup le......dan cuba lg.....

ArELeEz said...

mmg la xberapa nak cukup. hape yg penting, semangat kesukanan yg tinggi! majulah sukan utk negara..! ecewah!