HeartBeat~ Tekan

Wednesday, October 20, 2010

apa sebenarnye tu....

Pagi tadi masa nak gi keje,teman dapat sms dari adik teman.Katanye umah mak diganggu makhluk halus.Dengan segera teman mendail no handset mak.Teman tanye mak ape citenyer.Mak kata malam semalam lbh kurang pukul 10++,mak tedengor bunyi macam dinding kena gosok.Masa tu mak lum tido lg.Mak tengah baring2 sanbil baca Surah Yassin......

Mak tk berapa lancar lagi baca Yassin...so mak baca pelan2 je...bila dengor je bunyi tu,mak terus bangun bukak tingkap depan.Dalam hati mak masa tu mungkin ada pencuri...mak tk tefikir pun benda2 lain...bila mak bukak je tingkap depan,bunyi tu beralih plak kat atas bumbumg umah bhgn ruang tamu...bila mak gi kat situ,bunyi tu beralih lagi.Kali ni kat bilik depan plak.Makin lama makin kuat...

Mak beranikan diri ketuk2 dinding sambil jerit"kalau org ikam keluar hak kalau wanik....ku timpas ikam panggal guluk(bahasa banjar) maksudnyer kalau org kamu keluar kalau berani....ku parang kamu tecabut leher.....banyak kali gak mak ketuk2 dinding sambil jerit2...last2 mak dengor cam bunyi benda melompat kat bumbung umah nenek,pas tu ilang...yang hairannye masa mak dengor bende tu melompat kat bumbung umah nenek mak langsung tak dengor bunyi zink kena pijak....

Dan masa  tu gak nenek baru tesedor n tedengor mak menjerit,terus dia bukak pintu...terpinga2 org tua tu.Nenek terus tanye mak amendenye....mak pun citer kat nenek..seram sejuk nenek dibuatnyer....

APA SEBENARNYER TU YEAK........ (bersambung).......