HeartBeat~ Tekan

Tuesday, September 7, 2010

melentur buluh biar dari rebungnyer

Pernah dengo tak peribahasa nih.Mesti pernah kan.Maksudnyer kalau nak mendidik anak biarlah dari kecik lagi.Jangan dah beso panjang baru nak tegur itu ini.Ibarat macam buluh gak kan kalau dah tua baru nak dilentur alamat patah ler buluh tu,tangan kita pun sakit sama...Macam tu le gak ngan anak,kena dididik dari awal.Masa kecik senang nk diajar.A kata kita A lah katanyer...B kata kita B lah plak katanyer....

Kanak2 nih ibarat kain putih la kan.Bersih lagi suci.Kita ler yg mencorakkan diorang nih...cantik kita mendididiknyer cantik ler corak hidupnyer.Buruk dididikannyer buruk jugak ler coraknyer....Solat pun kita kena ajar dari kecik lagi.....teman mmg ajor anak2 teman solat.Mula2 diorang tgk jerk.Lama2 diorang sndr yg nak buat......tgk je ka k yong ngan odah nih....


khusyuknyer k yong solat....


si kecik ni pun nak solat jugak



mama pun nak solat jugak....



ha adik-adik......SOLATTTTT....

Selain solat kita jugak kena ajoa anak2 kita tutup aurat.terutama ank pompuan.Ajor pakai tudung...


tetap vogue apa


manis lagi


kawan2 pun suka


bleh ganti mama jadi model tudung ARIANI nanti.....

So kengkawan kalau nak anak yang solehah ajor ler depa nih buat benda2 yg baik dari kecik lagi....MELENTUR BULUH BIAR DARI REBUNGNYER.......adios amigos asbestos nak tidorsssssssss.....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.........................



2 comments:

azzey said...

Leeaneem:K yong chumelllllllllllsangat! Odah low profile......hi3......

p/s; sila tau anda telah di tagged! Sila amik award kat belog I hokay! :)

ArELeEz said...

same la.. i pon kasik u award jugak. award yg same rasenye.. sila amik, ek!