HeartBeat~ Tekan

Tuesday, September 7, 2010

...bestnyer kakakku bebuka di kampung...

Panjangkan title entry teman kali nih...maklumlah dah brp hari tk update blog nih...sibuk la..ngan prepair nak raya,jemputan bebuka pose sana sini,nak bg tazkirah lagi..ecewahhh(tazkirah kat ank bini leh ler)....

Entry kali ni adalah pasal kakak teman yg kt kajang tu dapat gak dia bukak pose kt kg.Puas hati katanye dapat makan masakan mak.Sebenarnya kitorang bukak pose kat umah mak teman nih hari coti merdeka tempohari.Maknanyer hari yg same masa kitorang gi kubur arwah abah ari tu...

Balik jer dr tgk umah lama tu kitorang trus g pekan.Teman ngan anak bini follow mak ngan adik teman sekali.Mak nak beli barang kat kedai perabot.Tapi pas tu diorang terus ke pasar beli ikan nak masak utk bukak pose.Teman ngan ank bini tak follow dah.Kitorang gi pasaraya TF.Dekat jerk ngan umah teman.Lagipun anak teman si Odah dah meragam nak tido.Yang sorang lagi tak ikut teman.Dia ikut ibu dia(kakak teman).Tk rugi dia ikut dapat lh selai baju raya.Odah pun dapat gak.Betambah lagi baju raya anak2 teman.TIMA KASIH IBU.....

Petang baru ler kitorang sampai kt umah mak.Saje jerk dtg lmbt,nk dera adik teman tuh.....he3...larikssssssss....so ni ler antara menu2 bukak pose kitorang......



ha tgk ni baru air je nih,mcm2 kaler ado...



yg ni bukan juadah bebuka,yg ni kakak teman ngan hubby-nyer



haa tgk meriah tak meriah,macam nk buat kenduri doa selamat jerk.


nasi goreng (mak teman buat),menu paling laris ari tu


makan ngan ikan temenung masak TUMPI....masyukkkkkk....
(tak sangka isteri teman pon suker)


bihun goreng singapore
(teman tk sempat rasa,makanan banyak sgt)


kek batik.....RM1.50 jerk sepotong

banyak lg ler mknn lain,tengok jer la yeak......layanzzzzzz........santak perut kitorang malam tu,nasib baik teman buleh lg ke surau ber tarawikh......ALHAMDULILLAH...

3 comments:

azzey said...

Leeaneem: Ikan kembung tu mmg the best!!!

p/s: hr Khamis ni buka umah mak lg ek???

LeEanEEm said...

insyaALLAH.....belanje la yeak....duit raya utk anak2ku dilupa jangan....

ArELeEz said...

ciss! sampai atimu m'dera teman yg cun nih! uhuks3..