HeartBeat~ Tekan

Monday, December 13, 2010

sembang kasi bimbang jer...

Tadi sambil lipat2 kain yg makin menimbun mcm gunung Kinabalu tu teman layan berita kat TV3.Selalunyer teman tk brp layan berita2 nih.Especially berita TV3.Takleh bagi tau kenapa,sensitif nanti kena ISA....he3...Tgh layan berita tu teman tertarik ngan satu isu nih.Isu "Gaji Kecil".Dalaam berita kata masih ramai lagi rakyat negara kita yg masih berpendapatan rendah iaitu RM1500 ke bawah.Terutamanyer rakyat bumiputera.Orang melayu la tu......

Mase tu rase cam geram jer teman nih.Tau rupanyer diorang (pemimpin2) nih ramai lagi rakyat yg bergaji kecil.Tapi kenapa takde ape2 action mcm mane nak membesarkan gaji yang kecil tu.Ini tidak...asyik sembang jer pum pang pum pang......kate ekonomi kita stabil la,unjuran pendapatan negara meningkat la...itu la ini la.....chaittttt bahase ekonomi jer tu...saje nak bagi rakyat sedap hati.

Sepatutnyer pemimpin kena la fikir mcm mane nak bantu tingkatkan pendapatan rakyat.Upgrade gaji kecil jadi lbh besar....Ini teman tgk pemimpin makin kaya raya.Rakyat makin derita...papa kedana....harga barang plak makin naik.....Teman respect kat Tuan Guru Nik Abdul Aziz(MB Kelantan)...serba sederhana....elaun tk penah ambik,semua dia dermakan utk rakyat.Macam ni la pemimpin yg kita nak....Kalau la semua pemimpin kita mcm Tok Guru nih teman gerenti takde rakyat yg miskin terus miskin.....yang kaya plak mesti ikut mcm dia suka menderma...baru la aman negara.....Ini tidak....yang ramai tu semua "SEMBANG KASI ORANG BIMBANG JER".....


wajah seorang pemimpin berjiwa rakyat,hidup serba sederhana..
inilah pemimpin yg patut dijadikan role model kpd
semua....

2 comments:

azzey said...

LeeAneem: alhamdulillah je dgn apa yg ada...he3....

LeeAneem said...

tak bleh cam gitu....kita ade hak yg perlu diperjuangkan....kan negara demokrasi....demokrasi ker....