HeartBeat~ Tekan

Wednesday, December 1, 2010

kita makin tua.....

pejam celik pejam celik dah masuk bulan 12
dah ujung tahun dah pun
lagi 30 hari jer dah masuk tahun baru....
tahun 2011...

rase cam baru je semalam sambut tahun baru
tahun 2010
selalunye bila masuk jer tahun baru nih
ramai orang akan becakap pasal
AZAM BARU
"ape azam baru ko tahun nih?"
"dah tecapai ke azam ko tahun lepas"

bila becakap pulak pasal AZAM nih...
AZAM 'klise' yang selalu kita dengar
  • azam baru aku tahun ni "nak berenti merokok"
  • azam baru aku tahun ni "nak kuruskan badan"
  • azam baru aku tahun ni "nak kawin"
  • azam baru aku tahun ni "nak beli keta baru"
jarang2 kita dengar orang berAZAM
"nak hafaz QURAN"
"nak hafaz HADIS"
tapi tu semua terpulang pade hati dan keAZAMan memasing
bagi teman setiap AZAM yg baik patut kita laksanakan
dan
tunaikan..
INGAT!!!!!!!!!!!
jangan hutang AZAM bebanyak sangat tau
nanti kita jadi MUFLIS disebabkan AZAM......

apa yang pasti
setiap kali masuk tahun baru
kita sebenarnye makin tua
maka jangan banyak sangat AZAMnyer
lebihkan dan banyakkan
amalan2 ma'ruf disamping tu
menghapuskan
kemungkaran.....

4 comments:

tengkorakemas said...

mcm mana kalau azam tu "azam aku tahun ni adalah nak tunaikan azam lama" hehe ok juga kan

jeBateja said...

Sama dengan TENGKORAK...den pun nak berazam mcm dia...

atien_abErn said...

rozaneem : btul gk 2 .. ehh ,, follow laa orng skali ..

LeeAneem said...

TE and jebateja: tu pun AZAM "klise" gak tu