HeartBeat~ Tekan

Tuesday, December 28, 2010

...musuh dlm selimut...

credit to google

"Rezeki jangan ditolak,musuh jangan dicari"............kebiasaannye musuh tu akan dtg sendiri...rezeki jer yg kita kena cari.Musuh tu plak boleh datang atau wujud dlm 2 cara.Ade musuh yg kita boleh nampak dan cam.Musuh yg macam gini lbh mudah utk kita tentang dan lawan.Kita juga boleh bersiap-sedia dgn ancaman musuh yg macam gini....

Musuh yg lbh bahaya adalah "musuh dlm selimut"...musuh yg kita sendiri tak tau identitinye dan bila dia nak attack kita....musuh kategori ni selalunye org2 yg rapat dgn kita.Mungkin juga kawan2 atau kenalan rapat kita.Atau mungkin juga sedara-mara kita.Kadang2 adik-beradik sendiri pun boleh jadi "spesis" nih.Kebanyakannye mereka ni orang2 yg kita percaya.Depan kita cakap lain,belakang kita lain plak citernye....depan kita dialah penyokonng kuat kita tapi dalam diam2 dia tikam kita dari belakang....dijajanye keburukan kita...orang yg mcm gini juga boleh diibaratkan seperti "gunting dlm lipatan"...dan lbh bahaya lagi "duri dlm daging"...bila tekena "gunting" ngan "duri" mmg parah lukanye...silap2 boleh bawak maut ooooo.....Dangerous Maksimum punya.....

So wahai kengkawan semua berhati2lah dan berwaspadalah kalau nk memilih kawan...pilihlah kawan yg betul2 kawan.Jangan pilih kawan yg boleh ketawa jer.Tapi bila kita sedih dia pulak yg ketawakan kita...Hati2 dgn "musuh dlm selimut" ni...dan INGAT!!!!.....jangan pulak sampai kita sendiri yg jadi "MUSUH DALAM SELIMUT"..............adalah lbh baik kita jadi SELIMUT kpd keluarga dan rakan2 kita.....sentiasa menjaga kebajikan mereka dan melindungi mereka...... 

4 comments:

kakchik@ella said...

kakchik penah ada pengalaman dgn musuh dlm selimut ni. sedih dn makan ati kita dibuatnya. cukup la sekali jmpa org camni. takmo lagi dah. hihi ..

tengkorakemas said...

musuh dalam selimut ni juga berpewatakan talam dua muka..sukar dikesan kerana lakonannya yg mantap

ArELeEz said...

ade lagik 1, api dlm sekam. ecewah! ;P

azzey said...

Leeaneem / Areleez: tambah 1 lagi......ulat dlm batu..heh3....