HeartBeat~ Tekan

Tuesday, November 9, 2010

karut,tahyul...

Korang tgk tak citer Ulik Mayang kat tv9 tuh.Citer pasal puteri bunian loving2 ngan manusia tuh.Yang dalam slot Lagenda tu ler....Pelakon kira sempoi dah,Elly Mazlin ngan Feroz Khan.Tapi yg teman tk bekenan tu jln citer dia.Makin lama makin merepek n merapu tambah tahyul-mahyul plak...best lagi Ct Kelembai ari tu kan.......

Mengarut sgt la citer dia..asyik2 si Ali tu jadi cam org hilang akal.Pastu baik kejap.....tak betui balik.Ulang2 cam tu jer.Ade satu adegan tu mmg tahyul giler.Ade ke time si Ali tu meracau2 cam org giler tiba2 bleh "cooldown" bila dengor puteri nyanyi lagu ulik mayang.Pastu plak yg mak si Ali tu tk habis2 mintak tolong ngan bomoh pompuan (lakonan Mak Mah) ubatkan anak dia.Macam la kat kampung tu dah takder org alim.Ustaz2 ke....tak sensitif langsung la yg buat citer nih...

Seingat teman la,episod yg sblm2 nih ade satu watak org alim/guru silat.Tak silap teman Latif Borgiba pelakonnyer.La ni dah ilang watak tu....boring arrrciter nih...tak kose teman nk layan...tpi tpks layan sbb anak sulung teman si kak yong minat sesangat ngan Ulik Mayang nih...bebudak bkn tau ape pon...

Nasihat teman sesape yg suka tgk citer ni jgn taksub sgt.Anggap sbg hiburan je dah.Pade yg belum penah tgk,elok sgt la...tkyah tgk lagi bagus...baik tgk Ultraman..dah tentu kartun.....daripade tgk citer Ulik Mayang nih....pelakon org betul..tapi citer lagi teruk dari kartun.Kita yg tgk pun rase cam dikartunkan jer.....alahai drama kite...

6 comments:

senandung hatiku said...

Salam ziarah jg Aneem..Amboi..besrnya gmbr posing!
Em..saya x tgok dah crita tu..bnyk yg x logiknya.tp org skrg mmg suka bnda2 tahyul ni. tengok ajela dlm metro ari ni..tetak ibu akibat trpngaruh dgn buku ttg makhluk halus..subhanallah!

jeBateja said...

Teman langsung le tak minat...dah keja..mana plak nak nenguknya...ahakz...kalau malam pun siarannya...baek teman tido...ahakz

LeeAneem said...

ajenye ye....

Azfa said...

salam aneem..dh folo kome jugak..

azzey said...

LeeAneem: teman mmg x pnh minat citer nih! klu citer seram mmg teman sker! he3....

ArELeEz said...

baik tgk chinta chandurri. tp, dah abis la plak. hu3..