HeartBeat~ Tekan

Wednesday, November 3, 2010

..bersyukurlah...





Apa perasaan korang bila tgk gambo2 kat atas tu.Ni lah keadaan yg tepaksa org2 sebelah utara negara kita tempuh skrg nih.Tempat diorang dilanda banjir yg teruk.Berita terbaru teman baca dalam paper hari ni sorang warga tua hilang dibawak arus deras.Polis tgh cari tapi smpi skrg tak jumpa2 lagi.

Kalau korang tanye apa perasaan teman bila tgk gambo2 nih,teman rasa bersyukur sesangat...sebab apa...?Sebabnyer tempat teman takde la kena sampai mcm ni punyer teruk banjir.Seingat teman la tk prnh lg tmpt teman ni banjir.Banjir sikit2 tu ada lah.

Kesian kat diorang ni kan.Dah la banjir teruk....rumah plak mesti rosak teruk.Bukan tu jer,barang2 dlm umah dah tentu byk yang rosak.TV,peti ais,mesin basuh,perabot2 dah tentu tkleh nk pakai dah pas nih....

Tapi sbg org Islam ,kita tk bleh la nk mengeluh byk sgt,Anggap je sume ni dugaan Allah tanda DIA sayangkan kita.Bersabarlah pd yg berkenaan.Teman di sini doakan mudah2an semuanye selamat dan dlm lindungan ALLAH TA'ALA.........aminnnnnnnnnnnn.....

Dan kpd yg tak terlibat,jgn alpa....sesungguhnye ALLAH itu maha berkuasa.Sekelip mata je DIA bleh bagi perkara yg sama kat kita.Jalankanlah tanggungjawab kita sbg org Islam yg bertakwa.Lakukan apa yg disuruh dan tinggalkan apa yg ditegah.Semoga kita mendapat "RAHMAT" dari yg ESA.......

2 comments:

azzey said...

Mohad Rozaili: Alhamdulillah, bersyukur dgn segala keselesaan yg ada.....

ArELeEz said...

sedih tgk warga emas, ibu2 yg preggie & baby2..