HeartBeat~ Tekan

Monday, May 23, 2011

...jadi orang Sabah...bah...

Ini family adik ipar teman.Nama dia Tun.Suami dia namanye Zul,keje kat TLDM Lumut.Askar jugak la kiranya.Sebelum ni Tun ngan family dok ngan mertua dia.Tak jauh pun dari umah teman.Kat Eastern Garden...dlm bahasa melayunye Taman Timur.Dalam Teluk Intan jugak.Memang takde masalah la kalau nak jumpa selalu pun.Tapi sekarang diorang dah tak dok kat situ lagi.Diorang dah jadi orang Sabah bah....suami dia diarahkan bertugas kat Sabah plak.Kalu ikut plan asal,suami Tun ni nak resign jer.Dia pun ade buat rayuan kot2 boleh tak pegi Sabah.Tapi apakan daya rayuan kena tolak kot.Nak tak nak tepaksa le pegi.Nak berenti pun alang2 katanye.Tak cukup lagi tempoh berkhidmat.....
Takpelah,Sabah pun bukan jauh sangat.Dalam Malaysia jugak lagi.Naik kapal terbang,sekejapan je dah sampai.Mungkin diorang ni memang dah ditakdirkan dok jauh dari keluarga kot.Dulu masa bujang,adik ipar teman ni pernah dok kat Italy.Jadi pengasuh anak2 makcik dia.Makan tahun jugak lamanye dia kat sana.Pas kawin, terus ikut suami ke Terengganu plak.Lepas tu baru dok Teluk Intan,tapi suami keje kat Lumut.Alih2 sekarang dah ke Sabah plak......ni le nasib jadi bini askar ye......kejap 2 jer kena tukar...kejap jer kena tukar....JADI ORANG SABAH LA KO TUN.......takpelah asalkan dapat sama2 ngan suami n anak,ye tak.....ape pun semoga berbahagia selalu ya bah.....

4 comments:

tengkorakemas said...

banyak pengalaman merantau tu..tapi nanti ada masa cuti boleh juga berkumpul, insyaAllah

ArELeEz said...

mengapa bah.. ko b'ubah.. mengapa bah.. la3.. ha3..

Nieda said...

Ok lah tu dapat tegk tempat org . Bukan lama pun . nanti balik tempat sendiri.

azzey said...

SABAH -SEMENANJUNG..X JAUH SGT. AIR ASIA ADE....:)