HeartBeat~ Tekan

Tuesday, May 17, 2011

...inilah KITA...

Tertarik ngan N3 Tengkorak Emas yg bertajuk nak lawan arahan boss?.Memang betul sesangat kata TE dlm N3 dia tu.Orang kita sekarang ni cuma ingat ISLAM bila nakkan sesuatu jer.Nak kawin ikut ISLAM.Nak masuk jawi a.k.a. bersunat ikut ISLAM.Nak urus jenazah ikut ISLAM.Sedangkan ISLAM tu adalah cara hidup yg paling sempurna.Meliputi semua hal baik utk dunia apatah lagi utk alam akhirat.POLITIK,UNDANG2,PERBANKAN,KELUARGA semualah complete ada dalam ISLAM.....
Tapi inilah kita...ikut separuh2 jer.Yang menguntungkan kita ngan kroni2,kita follow.Mane yg rasa merugikan dan menyusahkan buat don't know jer.Sape yg nak kita salahkan?Pemimpinkah?....kalau dijawab YA...gerenti ade yg melenting.Kalau dijawab TIDAK...rasa2nye YA kot.Ye la bukan ke golongan pemimpin2 ni yg mengurus tadbir negara.Undang2 pun diorang yg tentukan.Nak ikut undang2 manusia ke nak ikut undang2 ISLAM.Kalau dah ditentukan ikut undang2 manusia kena ikut lah.Ade sesapa yg nak lawan boss?Cubalah kalau berani....Tapi inilah kita...nama je ikut undang2 manusia,tapi ramai yg tak serupa manusia.Jenayah makin menjadi2.Buang anak dikalangan remaja2 Islam makin membimbangkan.kes rogol,rasuah,bunuh,rompak dan segala macam gejala sosial makin meruncing.
Dah terang lagi bersuluhkan....tak ke manenye undang2 yg dibuat ikut akal manusia nih.Takkan nak tunggu suluh pakai spotlight kot....baru nak nampak...tapi inilah kita...apa sangat la cakap kita nih.Rakyat bawahan yg kononnye tak tau ape2.Cuma tau mintak komplen mintak komplen....
Kepada TE tahniah dan syabas atas N3 yg amat2 menarik tu.Diharap ramai yg mula buka mata tentang kepincangan undang2 manusia yg boleh dipinda2 dan direka2 nih.Sama2 lah kita memartabatkan undang2 ISLAM di negara kita khasnye dan di seluruh dunia amnye.Semoga kita mendapat keberkatan di dunia dan kebahagiaan di akhirat........

2 comments:

ArELeEz said...

b'tindak m'ikut arahan! ;P

tengkorakemas said...

thanks bro,

Islam itu menyeluruh, tapi kadang kita sebagai org Islam ada yg tak faham lagi, apa2 pun kita bermula dari keluarga bro, kalau semua org didik keluarga masing2 insyaAllah masyarakt pun bagus