HeartBeat~ Tekan

Monday, June 6, 2011

ke mana perginya perikemanusiaan...

Apa dah jadi dgn manusia sekarang.Tak pernah berfikir panjang sebelum buat sesuatu.Apatah lagi nak fikirkan baik buruknye apa yg dilakukan.Manusiakah kita kalau tindak tanduk dan perilaku kita lebih teruk daripada haiwan.Selalu kita mendengar perkataan "perangai macam binatang".Menunjukkan betapa teruknye tahap seseorang manusia itu,bila sudah disamakan dgn binatang.Ke mana perginya nilai kasih sayang sesama manusia.Ke mana hilangnya sifat2 seorang "KHALIFAH" di muka bumi.ALLAH telah meletakkan darjat kita (manusia) di tempat yg teringgi di antara makhluk2 ciptaanNYA.Sehinggakan para malaikat diperintahkan memberi hormat kepada manusia pertama yg ALLAH ciptakan,iaitu Nabi Adam a.s.Semua patuh pada perintah yg Maha Esa kecuali Syaitan Laknatullah......

Adakah kerana ketidak patuhan Syaitan itu,maka ada juga segelintir dlm kalangan manusia yg mahu mengikut jejak langkah Syaitan ini.Tidak takutkah manusia2 ini dgn seksaan Allah.Kebal sangatkah tubuh manusia2 keji ini pada api neraka ALLAH.Mampukah golongan2 ini menongkat langit dpd runtuh di saat ditiupkan angin senggakala.Panjang sangatkah umur mereka2 ini sehingga sanggup melakukan perkara yg binatang pun tidak akan melakukannya.....Jika tidak mengapa dan kenapa perkara ini masih berlaku dan terus berlaku....KE MANA PERGINYA PERIKEMANUSIAAN......

google
Ya ALLAH berilah pembalasan yg setimpal
kepada pelaku ini.......

5 comments:

ArELeEz said...

hadoi la.. ingatkan xde gambar. dah t'scroll nie.. hu3..

~~~ kay ~~~ said...

astaghfirullahalazim…

tengkorakemas said...

nahuzubillahiminzalik..

My Little Diary said...

astaghfirullahalazim....
kenapa lah sampai jadik macam tu...

hilang sudah kasih sayang,
ilmu & iman dah lenyap dari dada...

ieda said...

dikk nie di campak dari tingkat 5 rumah flat kan huhuhu
kesiann kat bb nie .. mcm tu sekali .. mcm dia buang anak patung lak huhuh x dpt bayangkan bb tu waktu itu ..

memang SETAN segala setan pelaku nie .. mohon allah berikan pembalasan yg seteruk2 nyaaa aminnnnnnnnn !

dunia dah akhir zaman sehingga manusia dah hilang perimbangan .. mohon dijauhkan lah kita dari semua ini .. aminnnnnnnnnnnnn