HeartBeat~ Tekan

Monday, January 31, 2011

sang MUNAFIK.....



google
sang MUNAFIK gelaran diberi
ade di kanan mahu pun kiri
suka sembunyi perkara HAKIKI
tak zahirkan kufur...sembunyi di hati....

sang MUNAFIK si talam 2 muka
musuh merbahaya tak sedar siapa
mengaku ISLAM pada zahirnya
hakikatnya maksiat diamal jua....

mengaku beriman pada yang SATU
di depan khalayak imannya lah yang jitu
sanggup berkorban tak kira waktu
kononnya bukan sesekali tapi selalu
antara sifat sang MUNAFIK DUNGU.....

iman tak tetap bagaikan lalang
ditiup angin terhoyong-hayang
belum pun datang ribut yg kencang
sepoi bahasa jer yg bertandang...

iman tak teguh mudahnye runtuh
senang terikut2 mudah sangat terpengaruh
ingatlah rakan.....inilah MUSUH
jika bertemu HALAL dibunuh......

pelakon yg hebat dialah juga
depan kata ALIF...belakang kata BA
ibadat dibuat nak menunjuk saja
maksiat yg mungkar diagungkan juga.....

berbuat baik tak pernahnya ikhlas
sentiasa mengharap kebaikan dibalas
memuji Islam agama teratas
secara senyap Islam dicantas....

wahai sang MUNAFIK laknatullah
takkan tenteram jiwamu gelisah
ayuhlah kembali ke jalan ALLAH
turuti yg benar,hindari yg salah


p/s: bayangkanlah betapa hinanya seseorang itu jika tergolong dalam golongan MUNAFIK ini.segala2nya penuh dgn kepura2an.dan ingatlah balasan akhirat amatlah pedih dan berat....WALLAHUALAM.....







4 comments:

jeBateja said...

Wahhhh...lain benar plak post nya ni....harap2 den bukan tergolong dlm golongan mcm tu....ahakz

LeeAneem said...

ape plak yg lainnye jebat...

Sasa Al-Sharif said...

munafik bahaya, musuh di belakang tabir

ArELeEz said...

nauzubillah..