HeartBeat~ Tekan

Sunday, January 9, 2011

...dia pergi jua....

Malam semalam tgh lepak2 dan minum2 ngan kawan sekolah menengah dulu,teman dapat panggilan telefon dari Pak Ngah(abg arwah abah teman).....

teman : hello...assalammualaikum..
pak ngah : hello....waalaikumsalam...
teman : ye pak nagah....ape kabo...?
pak ngah : baik...alhamdulillah sehat jer...ko kat mane ni Lee...?
teman : ade kat kedai...minum2 ngan kawan...ade ape pak ngah..?
pak ngah : ni...pak ngah nak bagitau..tadi anak mak ngah kamu yg
kat sabak  tu telefon...abg dia meninggal maghrib tadi...
teman : ye ke....innalillahiwainnalillahirojiun....yg mane satu ye pak ngah...
pak ngah :ntah le...pak ngah pun tak pasti...tadi ade dia bagitau,tapi pak ngah tk ingat....
bgtau kat mak kamu ye....kalau ade lapang gi le ziarah...pak ngah jauh...mungkin tk dpt gi kot..
teman : Insyaallah la pak ngah...nnt bgtau kat mak...tima kasih le pak ngah...
pak ngah :sama2...assalammualaikum...
teman :waalaikumsalam....

Besok pg terus teman calling2 mak teman dan adik teman sekali.Kitorang pun pegila ke Sabak Bernam.Sampai jer kat umah Mak Ngah jenazah dah siap dikapankan.Nasib baik sempat kitorang tgk wajah arwah buat kali terakhir.Time tu baru le teman tau anak mak ngah yg mane satu.Jafrizal namanye.Tapi family dia panggil "anje" jer.Arwah ni mmg ade sakit jantung dari kecil lagi.Mase dapat tau yg dia ni ade masalah jantung,doktor ade bgtau jangka hayat dia cuma 6 bulan jer.Tapi tu sumer ramalan manusia...Allah jugak yg berkuasa atas segala2nyer.dgn kehendak Allah jugak arwah hidup sampai umurnye 35 tahun....

Memman sedih bila dapat tau saat2 arwah ni meninggal.Kebetulan mase tu dia tggl sorang je kat umah.Mak Ngah teman pegi umah anak pompuannye (kak Ros) kat Teluk Intan.Abang yg lagi sorang pulak kluar pegi kedai.....Mengikut citer Mak Ngah teman,arwah teringin makan tembikai.Mase nak ambik buah tembikai dalam peti ais tu la,tiba2 dia rebah.....Bila abg arwah balik...arwah dah terbaring kat sebelah peti ais tapi masih bernyawa lagi.....tak lama pastu arwah pun meninggal.

Kesian Mak Ngah,sampai pengsan2 dia.Mana taknye dia terkilan sesangat sbb tak dapat mengadap arwah saat2 akhir.Allah lbh sygkn arwah dan mungkin jugak arwah dah tknak susahkan family dia lagi....redhakanlah pemergiannye dan doakan mudah2an rohnye dicucuri rahmat.....aminnnnnnnn....

3 comments:

jeBateja said...

adis...sedihnya....tang nak makan buah tembikai tu...mmg sadis...semoga mak arwah menghadapinya selepas ini

ArELeEz said...

al fatihah..

My Little Diary said...

salam

tumpang sedih... dah begitu rezeki kematian beliau, kita yg hidup harus lah meredhakan pemergiannya.. al-fatihah
semoga mereka2 yg hidup tabah hadapi dugaan hidup