HeartBeat~ Tekan

Friday, February 4, 2011

tak mustahil



Negara Mesir tengah bergolak sekarang.Boleh dikatakandiseluruh pelosok negara ade perhimpunan tunjuk perasaan.Negara makin huru-hara.Rakyat makin ramai yg bangkit buat demonstrasi.Mereka berdemo supaya Presiden Hosni Mubarak letak jawatan....rakyat tak puas hati ngan cara pemerintahan beliau yg dianggap korup dan kuku besi.Rasuah menjadi2...pembangunan tak nampak bayang....ekonomi makin merudum.....

Yang paling kesian rakyat negara lain pun jadi mangsa keadaan.Baik pelajar baik peniaga baik pelancong.Semua dalam ketakutan dan kebimbangan.Mane taknye Mesir dah jadi macam medan perang.Sana-sini ade anggota keselamatan dan tentera2.....pertempuran antara penunjuk perasaan ngan pihak tentera boleh berlaku bila2 mase n kat mane2 je....Rakyat negara kita pun terlibat sama.Kesian pade pelajar2 kita kat sane....ntah macam mane nasib diorang.Doakanlah semuanye selamat....

Tak mustahil perkara yg sama boleh berlaku kat negara kita.Jangan kita leka dgn keamanan dan rezeki yg melimpah-ruah skrg ni.Kalau pemimpin kita pun korup,tak mustahil rakyat akan bangkit menentang kerajaan dan menuntut keadilan secara extreme spt yg terjadi kat Mesir sekarang......so kepada pemimpin2 negara kita, teman mintak jgn pandang remeh perkara2 mcm ni..... kalau dah jadi alamat hancus lah negara Malaysia yg kita semua cintai nih.Sama2lah kita ambil iktibar atas ape yg sdg berlaku di Mesir skrg.....berdoalah kita semua pade ALLAH supaya sentiasa melindungi negara kita dari mengalami nasib yg serupa dgn Mesir.....Sayangi negara spt mane kita menyayangi diri kita sendiri......

2 comments:

ArELeEz said...

semoga mesir b'temu jln penyelesaian.. amin..

tengkorakemas said...

jangan kita leka dgn keselesaan yg kita nikmati, kesenangan itu ujian juga dariNya buat kita dan semua pemimpin =_=